Summa sidvisningar

måndag 7 maj 2012

Blå-vitt och scraps

Ett tappert försök.........
Mina stygn fortsätter vi att testa olika broderistygn.I min löpare slog jag tre flugor i en smäll och broderade med klyvsöm, stjälksöm och plattsöm.Ja, ett tappert försök var det:-)). Härligt att minska på alla småbitar i restlådorna i alla fall.Använt DMC-garn, två trådar.
Passar samtidigt på att tack för en award, jag nyligen fick av Nattugglan .Jag skickar den vidare till alla härliga bloggar jag försöker följa och får massa härlig inspiration från.
Kalla och friska vindar från västkusten skickar jag er, tur att solen lyser så vackert.

15 kommentarer:

Unknown sa...

En flott løper med nydlige farver. Blomsten gjør seg fint sammen med de blå stoffene.

Anonym sa...

very beautiful, love the color blue

PJs Lapperier sa...

Så fräscht!

Maja sa...

Åh; du får mig att börja gilla blått igen!
Dresden gillar jag alltid!!!
Kram

eva sa...

Åh, vilken härlig löpare! Blått som är min favisfärg, dresden som också är favis och med de tjusiga broderierna i mitten. Du är enastående - är sååå imponerad!
Kramisar

Gunilla sa...

Blått är verkligen flott!
Jättesnygg löpare.
kram

SOLSAUM sa...

Så flott den er!

Det er fint å kombinere broderi og lappesaum, og du har laga eit nydeleg eksempel på det!

Håpar du har gode vårdagar!

Solklem

Klarafina sa...

Det blev ju jättesnyggt! Blått är alltid fint :)

annicka sa...

Vilket bra "påhitt" det är väldigt bra det där att kombinera ihop olika saker speciellt när det blir så bra som din löpare.
bra jobbat med tummen :))

Lavendelhaus sa...

Der Tischläufer ist so schön. Ich liebe blau weiss. Der würde ganz gut auf meinem Küchentisch passen.
Liebe Gruesse.
Bianca

Katarina sa...

Så fint du kombinerat broderi och lappar, riktigt sommarfräsch löpare! Så många flugor du slog där:-)) kram Katarina

Radka sa...

I love blue and white, it is clean and pretty :)

Catarina C sa...

Jättefin löpare och vilken trevlig kombination med broderiet! Kram

Jen sa...

HI! Gudrun, A very lovely colour blue you chose. So fresh and summery .The runner looks beautiful with the embroidery.

elis abet sa...

Oh, så fint.Blått är flott tycker Elisabet i Järfälla.haha