Summa sidvisningar

måndag 20 juni 2016

Jeanstemat fortsätter

Ville ha en jeanskudde till stolarna jag klätt med jeansdynor.
 En ficka att spara något hemligt i kanske:-)).
 Mönster till nyckelpigan,sydd i paper piecing, hittade jag på Pinterest. Tycker nyckelpigor är så fina och ofta flyger de in i mitt kök,då får jag hjälpa dom ut i det fria igen.
 Detta är mallarna jag använt.Har sytt en topp för hand med hjälp av dessa mallar.  Denna gång då jag använde de stora kunde jag sy på maskinen.Då kudden gick fort att sy.
 

10 kommentarer:

Carin sa...

Superläckert Gudrun! Som allting du gör....
Kram

Kerstin sa...

Vilken underbart läcker kudde!
Kram

Gunilla sa...

Fin kudde men en härligt överraskande baksida!
kram

Catarina C sa...

Den blev kanonfin och så snyggt med avslutningskanten! Kram Catarina

Unknown sa...

Kudden är sååååååå läckert så jag måste bara försöka sy en eller två... Vi får hoppas på semester.

Birthe Marie sa...

Kjempetøff pute! Det var fint med marihøna i midten og den røde kanten rundt puten. Den passer perfekt til stolen din! :-)

Cattinka sa...

Super schön! Der gestreifte Rand macht sich besonders gut und natürlich auch der Marienkäfer!
LG
KATRIN W.

Annika sa...

Härlig kudde. Kram Annika

Saija sa...

So pretty ladybug paper piecing! The pillow is a good pair with your seat cushion :)

Katarina sa...

Toppenfin kudde med härliga detaljer! Läckert med blocket med nyckelpiga till! kram Katarina