Summa sidvisningar

tisdag 18 september 2018

Noodlehead tutorial och ormar

Älskar att sy necessärer och gärna av små restbitar.
 Det finns ju hur många mönster som helst att välja mellan. Här är ett favoritmönster,en tutorial från Noodlehead

Mönstret är i tre storlekar. 
 Denna är betydligt större,måtten är mina egna ,men sydd enligt mönstret.Här gjorde jag fickor på baksidan och inuti. Tanken är att den skall rymma en hel del praktiska saker för ett litet barn.
 Sängorm, sydd i samma elefanttyg (från Skroten). 

Så många ormar jag sett bara under de tre år jag nu bott här på Öland. Jag har cyklat över en stor, sett flera överkörda och igår stack en fram ur en buske alldeles framför cykeln. Usch!! Under  32 år på Hönö bara sett en. 
Jag föredrar tygormar:-))

7 kommentarer:

Catarina C sa...

Så fint det blir med scrapsen på din nesse, har du sytt tyget direkt på vadden? Elefantnessen är också fin och en orm i tyg är bättre än riktiga! Förstår att det måste varit obehagligt att köra över en orm, men nu går de väl snart i ide!
Kram Catarina

Radka sa...

Nice bags :-)
I am surprised about the snakes!
xx

Hanne sa...

Så fine mapper du har sydd, kjekt å få brukt opp litt reste stoff av og til. Blir liksom nok rester :-)

Kerstin sa...

Så härliga nessar du sytt! Alla lika ljuvliga! Och ormen är bara så söt!! Och tur den är av tyg. :) Jag gillar Inte heller ormar.
Kram Kerstin

Annika sa...

Så fina necessärer. Tygormar är absolut bättre än levande. Kram Annika

Immi sa...

Åh, så mycket snyggt, vilka trevliga nessar... o sovormen blev ju jättebra, håller helt med dig om icke levande... kram immi

Katarina sa...

Bra sätt att ta hand om restbitarna, och fint blir det med! Elefanttyget var ju färgglatt och fint, passade bra till ormen. Fy så många ormar du stött på, länge sen jag såg någon här. kram Katarina