Summa sidvisningar

fredag 23 november 2018

All början är svår...

En mycket trevlig kväll igår tillbringade jag och min dotter med andra entusiastiska nybörjare i konsten med nåltovning.
 Jag är så förtjust i flugsvampar (inte att äta) och det fick bli mitt första försök med ull och nålar. Riktigt kul,förutom  ett antal stick i fingrarna.-)). Vi fick också liten lektion i olika sorters ull och hur olika bra man är på att göra ren ullen från skräp.Intressant.
 Ett litet muggunderlägg som behöver bearbetas mera för att bli stadigare.


 Så här fina saker vill jag kunna göra. Detta halsband köpte jag på en skördefest för några år sen här på Öland i Lilla Frö, strax norr om Mörbylånga.

5 kommentarer:

Katarina sa...

Vilken trevlig kväll, och så härligt med all den färgade ullen! Det var en fin liten flugsvamp du fick till! Läckert halsband! kram Katarina

Annika sa...

Så mysigt. Jättefin flugsvamp du har gjort. Kram Annika

Birthe Marie sa...

Så flott fluesopp! De er heldig som har gått på kurs. Jeg kjøpte nåler i sommer, men jeg har bare såvidt prøvd meg. Trivelig å holde på med, men en må passe på fingrene, for nålen er skarp. :-)










Giggilina sa...

Jättefina kram

Radka sa...

It is amazing what can be done with a bit of felt. I did some felting with the grandchildren a couple of years ago, and I know that my granddaughter still "plays" at home now and then. But I did see some great things done at shows, some really lovely things, from animals to jewellery, so I do get tempted again; I still have a box of felting wool and needles in my work room :-)
Biscuit cutters are good shapes for felting also.
Have fun!
xx