Summa sidvisningar

söndag 22 januari 2012

Tidningsutmaningen klar

               Vid detta laget vet ni säkert att jag antog Majas utmaning att sy något från en kvilttidning man har hemma.Jag valde en babykvilt från Quiltmagasinet.Tidningen visade jag nyligen.Idag har jag sytt det sista på den och vädret tillät att ta en bild ute.Det hade inte gått igår..........
                      Ett trevligt mönster och en trevlig utmaning.Tack Maja!!!!!!!!!!!
Ett litet täcke som jag hoppas kommer till glädje i Afrika.

32 kommentarer:

farmors sa...

Jättefin. Jag älskar färgerna på den.

Siri sa...

Nydelig teppe! Både form og farger! Hilsen Siri:-)

Ullis sa...

Jättesöt quilt! Kramar Ullis

Maja sa...

Och TACK till dig Gudrun som överraskar med att vilja skänka det som ett Afrikatäcke!!!
Underbart!!!
Stor kram

Immi sa...

Åhh, så sött täcke, där blir det säkert någon som blir glad!

Margit sa...

Herlige farger - flott teppe :O)

annemarlen sa...

Jättefint täcke och så härlig kviltning.
Lycklig den i Afrika som får täcket.

Kram till dej!

Kikki Ragnarsson sa...

Jättefint med en underbar kviltning.

Klarafina sa...

Jättefin! Fin quiltning :)

Annika sa...

Så fint! Kviltningen är underbar! Nej, igår var det inte foto-väder :)

Squirrels do Sew sa...

Ljuvlig
Lotta

Katarina sa...

Underbart litet täcke, och en sån fantastiskt fin kviltning! Roligt att du kommit igång med skanpdet igen! kram Katarina

eva sa...

Åh, vilket ljuvligt täcke! Det är som en godisbit. Quiltiningen såå läcker!
Kramisar

evaj sa...

Men så fin och vårlikt!!Gud va glad jag blir av att titta på din quilt och njuta!!Kram

Anonym sa...

Det blev en söt liten kvilt med härlig kviltning!
Kramen/Sussie

Haldis sa...

Nydelig!

SOLSAUM sa...

Så flott den er! Nydeleg quilting!

Heldig er den som får denne!

Ha gode dagar!

Solklem

Sally sa...

Just lovely Gudrun, hugs

Kickelinassylya sa...

Den är jättefin.

Lizzan sa...

Jättefint täcke! Kommer alldeles säkert glädja en liten krabat och dennes familj!
Kram Lizzan

Gunilla sa...

Vackert täcke och täck så sött det blir till ett litet barn i Afrika!!
kram

idémakeriet sa...

En person kommer säkert blir jätte glad för det fina täcket.
tur att det finns sådana varmhjärtade människor som ger bort något till de som behöver det mer än vi.
Kram på dig.
Gerda

2ne sa...

Søtt og koselig teppe med herlige blomster quiltet :-)

PJs Lapperier sa...

Den blev verkligen söt!

Catarina C sa...

Bara så gulligt litet täcke och så fint du har kviltat det! Kram Catarina

Elisabeth sa...

Vilket sött täcke du sytt. Det känns lite vårlikt.
Kram Elisabeth

Radka sa...

It is beautiful, Gudrun! Simple and lovely. And, as you know, I love the fabrics :) I also like very much the quilting design, it is very nicely done.You are a very generous pearson :), someone is going to be so happy!

idémakeriet sa...

Härligt att jag kunde värma dig lite.
Häromdagen bläddrade jag lite tillbaka i din blogg och läste ditt inlägg om din älskade man men jag visste inte att detta hade hänt nyligen.
Jag förstår att det känns väldigt tomt och att vissa dagar känner väldigt mörkt.
Jag hoppas verkligen att du kan ge det så småningom en plats och att de ljusa minnen ljuser upp ditt liv.
Stor kram för dig.
Gerda

Shane Pollard sa...

Hello Gudrun

I've come from Radka's blog!
This is a beautiful quilt for a baby and I love the colours and fabrics you have used!
A very pretty gift!

I am your newest follower.
Please come and visit me when you have time and I will get out my prettiest tea cups and make you very welcome!!!

Hugs from

Shane in New Zealand
xox

Siri sa...

Takk, Gudrun. God helg ønskes deg fra Siri:-)

l'alternativa sa...

E' bellissimo Gudrun, ho visto il bel regalo che hai fatto a Radka ed eccomi qui a sfogliare il tuo bel blog.
Complimenti e piacere di conoscerti
Emi

Anonym sa...

Vilket underbart täcke och fin kviltning. Kram Anneli