Summa sidvisningar

lördag 18 augusti 2012

Att fullfölja en dröm jag länge haft..

Min kära mor hade när hon var liten ett stort, fint dockskåp med 4 fönster och en stor låda underst.Fyllt med underbara dockmöbler och små porslinsdockor.
Dockskåpet fick jag ha, när jag var liten, men inte möblerna.
När jag blev lite äldre och inte lekte längre, blev skåpet stående i ett uthus.En bekant blev intresserad av det och ville köpa det.Visst, hur intresserad var jag av det i tonåren.Jag hade då redan flyttat hemifrån och börjat i Flickskolan i Uddevalla.
Nu ångrar jag att det blev sålt.Tänker på detta skåp så ofta.Möblerna finns kvar, en del är hela, en del måste limmas ihop.Tyvärr är den enda porslinsdocka, som finns kvar, sönder.
I höst skall jag ta tag i denna dröm jag länge haft och renovera de små möblerna.
Dotterns underbare kille Bill har skänkt mig ett fint glasskåp, så nu skall jag kunna titta på möblerna igen.
Vet ni förresten var man kan få tag på små gamla dockor, så är jag jätteglad om ni tipsar mig.
Tillbaka till verkligheten och projekt, som ligger på mitt sybord.Är det någon mer som syr på AnnAKas Nissekvilt?
                                                     Trevlig helg!

5 kommentarer:

Radka sa...

Hi Gudrun!
Good for you! I always wanted a dolls house , but never had one. I will look with interest on your collection :-)

Some ideas:

http://www.dollshousedolls.co.uk/dollsforsale/

http://www.minimumworld.com/dolls-resin-figures-c-1.html?osCsid=a416f293be8a4c36183658100442b784

some very expensive:

http://www.mfbeglandolls.co.uk/About%20my%20dolls.htm

eva sa...

Helt fantastiskt söta de pyttesmå möblerna är! Där har du ett jättejobb men som måste göras med minifingrar, antar jag ;-) Men så fint det kommer att bli! Har sett BOMen men inte känt att jag skulle hinna med den - tyvärr, för de är så ljuvliga de små tomtarna.
Kramisar

eva sa...

Helt fantastiskt söta de pyttesmå möblerna är! Där har du ett jättejobb men som måste göras med minifingrar, antar jag ;-) Men så fint det kommer att bli! Har sett BOMen men inte känt att jag skulle hinna med den - tyvärr, för de är så ljuvliga de små tomtarna.
Kramisar

Dollandesign sa...

Så underbart vackra dockmöbler Du har i Dina gömmor. Det låter som ett klokt beslut att ta fram dem så att Du och även andra kan få njuta av deras skönhet.

Dollandesign

Lotta Fällback sa...

Men va roligt att du ska fixa till ett dockhus. Jag har nån bok som ligger här i det ämnet, jag har nog tänkt att nån gång så kanske.

Jag syr ingenting just nu. Men har varit rätt mkt ute i trädgården i år. Rensat ogräs och haft mig, vädret har ju varit helt fruktansvärt svängigt. Men ännu värre är att jag miste en av mina allra bästa syvänner i juli.

Ha det gott och fortsätta blogga om vad du gör, jag gillar att läsa och se allt vackert du trollar fram.

Kram LjusneLotta