Summa sidvisningar

lördag 2 februari 2013

Majas Kaffe Fassett månad

Vid årsskiftet fick jag av Maja lite scraps av Fassett-tyger. Hon skickade med en förhoppning om att jag skulle vilja vara med i hennes utmaning under februari. Ville jag så klart:-)). Mitt första bidrag är bårderna till detta broderi, som jag haft liggande. Jag har broderat många fler, men den blev över till ett arbete jag skall påbörja nu. Min kvilt med trädgårdsbroderier.


 
 Sydde sen några block utan att veta vad jag skulle använda dom till.
Så kom jag på att en rejäl väska att ha när jag handlar mat, skulle behövas. Lite "svåra" tyger i hyllan kom väl till pass.
Det finns några små bitar kvar av scrapsen. Får se om jag får till något mer under månaden.
Tack Maja för scrapsen ! Det är härliga tyger att jobba med. 

12 kommentarer:

Maja sa...

Ja, visst är det härliga tyger!!!
OCH
Vilka vackra arbeten du gjort!!!
Här fick du dessutom 4 st nya lotter som ger en chans att vinna en ny liten hög med KF scraps igen!
Tack för att du ville vara med!!!
Kram

Catarina C sa...

Så trevligt du har gjort med bården runt ditt stitchery, kul med litet annat tänk. Din shoppingkasse är också mycket fin där du har fått till blocken på ett fint sätt! Kram Catarina

Immi sa...

Jättefina saker, tänk vad man kan göra mycket fint! Kram

evaj sa...

Tänk dessa underbara scraps,,så mycket fint man kan skapa!!!Bambikram

Mia sa...

Härligt och inspirerande som vanligt!

Gunilla sa...

Du är helt fantastisk i Ditt skapande! Det spelar ingen roll vad Du tar Dig an, allt blir lika fint!
kram

Britt-Inger sa...

Jättefina saker som du sytt av dina scraps. Man blir helt förstummad.

Anne-Mettes Oaser sa...

Sikke en sjov ide med disse rester og hvor er dine to projekter blevet fine.
God weekend.
Knus
Anne-Mette

KariL sa...

Nydelge arbeid du har laget. Stitchery bilde var så herligt og med nydelige farger. Vesker alltid godt å ha og denne var knalltøff.
God helg! Klem:)

Dollandesign sa...

Detta med att använda Kaffe Fassettyger som en bård runt ett broderi var en bra ide´, tycker jag. Och "krumelurerna" på Din väska kom fram fint mot det vita tyget.

Dollandesign

eva sa...

Den är såå ljuvlig med broderiet i mitten och sedan ramen runt omkring! Du är helt enastående i ditt skapande! Väskan är också så läcker med de härliga krumelurerna som syns så fint tillsammans med det vita.
Kramisar

Katarina sa...

Fenomenalt bra löst utmaning! Härligt oregelbunden inramning av ditt ljuvliga broderi! Gillar dina fina block ihop med de "svåra" tygerna, perfekt matchning! kram Katarina