Summa sidvisningar

onsdag 9 oktober 2013

Med hjälp av stenar...

...lyckades jag ta en bild av min färdiga samplerkvilt. En BOM som vi sytt på en kviltlista, jag är med på.
Länge sökte jag efter ett tyg till bård. I vår sybehörsaffär här på Hönö kan man köpa stuvar av amerikanska kvilttyger och i högen låg detta, som jag tyckte passade perfekt. Det räckte inte helt, så hörnen blev en egen design:-)).
 Detalj av kviltningen.
 Det känns så härligt att vara i mål med detta arbete. Lustigt att vi är två som är klara nästan samtidigt med denna sampler. Gunillas vackra ser ni
här


 

22 kommentarer:

elis abet sa...

Den är verkligen fin.Kanske ska jag ta tag i mina block också, så den blir klar.Man blir lite inspirerad, när man så fina quiltar

eva sa...

Den är verkligen fantastisk! Du har valt en sådan färgkombination att den lyser. Toppensnygg!
Kramisar

Immi sa...

Vilken underbart snygg kvilt. Kram..

Annika sa...

Härlig! Det är snyggt med rött och vitt och ditt bårdtyg passar ju perfekt. Kram

Svarta Malin sa...

Vacker!
Fin inramning.

Catarina C sa...

Så fin din BOM blev och bården ramar verkligen in kvilten på ett jättefint sätt. Min ligger fortfarande till sig, men kanske en dag den också blir färdig! Kram

Dollandesign sa...

Din samplerkvilt är så vacker! Det är starka färger och fina block som Du visar oss här. Hörnen som Du "fixat till" var lite "pricken över iet", tycker jag.

Dollandesign

Gunilla sa...

Helt underbart fin! Så olika vi tänkt vid sammanfogningen. Jag är litet avundsjuk på Din fina idé!
Tack för att Du länkar till mig :-)
kram
Gunilla

Birgitta i Gävle sa...

Så fin din kvilt blev. Det är så fräscht med rött, blått och vitt. Du löste "hörnproblemen" helt fantastiskt fint.

Elisabeth sa...

Vilken fin Quilt du sytt. Kul att se både din och Gunillas så att säga samtidigt i och med att de är i olika färger.

Katarina sa...

Fantastiskt lyckad sampler!!! Så snyggt hörnblocken ramar in, och tyget i bården är perfekt till. Och kviltningen tycker jag du anpassat så fint till de olika blocken. Kviltade du cirklarna med tillbehöret till maskinen, el. markerade du? kram Katarina

Trines hobby sa...

Nydelig!

evaj sa...

Mållös!!!Bambikram

Mia sa...

Rött, blått och vitt är alltid fint!

Malisquilt sa...

Supersnygg och hörnen vart ju topppen.

Annika sa...

Whow så snygg. Kram Annika

Anonym sa...

Men jisses så snygg! Den bården var väl värd att vänta på, passade verkligen perfekt och dresdenhören = KÄRLEK!

Så läcker!! <3

annicka sa...

Vilket lyckat ex på färg o form i harmoni med varandra. Det är en konst i sig att få till det. Hörnblocken ser på håll ut som gammaldags hörnbedlag på en kista eller en bok. Fiffigt

Britt-Inger sa...

Ett verkligen härligt täcke. Så superfint
och bården är bara så bra
Britt-Inger

Jen sa...

Hello Gudrun, The quilt you sewed is lovely and the colours and fabric are perfect for the sampler, beautiful big blocks and corners, amazing fabric for the borders. I love it. x

Carin sa...

Härlig kvilt och superfint med hörnblocken!
Kram

Ullis sa...

Jättevacker samplerquilt! Rött, vitt och blått är alltid fräscht!
Kramar Ullis