Summa sidvisningar

lördag 3 mars 2018

Rabarbern sticker redan upp i snön

Det är ju ändå otroligt.....så djup som snön är i min trädgård. Jaja, den som väntar på något gott...:-)))
 Rabarbersockorna är klara och de är mina första jag stickat från tå och upp. Det gick väl inte som en dans i början, men jag gav mig den på att jag skulle klara att lägga upp på detta sätt.
 Dessa är absolut mina favoritsockor, då de är stickade i ett underbart mjukt garn, Bambu Raggi. Design Maja Karlsson och mönstret finns här

6 kommentarer:

Ankes Seesterne sa...

Liebe Gudrun,
ihr habt so wunderbaren Schnee. Das sieht so schön aus. Die Rhabarba-Socken finde ich sehr hübsch und damit hast Du schön warme Füße.
liebe Grüße Anke

Radka sa...

The socks are beautiful, Gudrun! I love the colour combination and the "frilly" tops :-)
xx

Jen sa...

Hello Gudrun, Your socks are pretty colours and love how you frilled the tops.
Stay warm xx

Katarina sa...

Jättefina sockor med ett härligt namn! Kul att du "knäckte koden", det är skoj att lära nya sätt! kram Katarina

Birthe Marie sa...

Så herlige sokker, og det øverste bildet var morsomt. Nå håper vi vinteren slipper taket og at våren tar over. :-)

Kerstin sa...

Vilka härliga socker i härliga färger!
Sådana måste jag testa att sticka till en av döttrarna.
Tack för tipset.

Våra snödroppar var uppe tidigt, men sen kom kylan. :(
Så nu är bladen svart, så blir nog inga att njuta av när det väl blir vår. :(

Kram Kerstin