Summa sidvisningar

måndag 6 januari 2020

Några dagar i skogen

Älskar att få vara några dagar nära skogen och bara upptäcka skönheter i färg och form.
 När jag såg denna björkticka fick jag sån lust att köpa garner och sticka något i dessa ljuvliga färger.
 Här ser tickorna ut nästan som hästhovar:-))
 Träffade på flera sådana här ulliga saker.Håller just på att ta reda på vad det kan vara. Hade frosten på natten något med utseendet att göra?Någon som vet?Växer på döda grenar.
 En fantastisk lav fanns också, antagligen en styverlav, men inte helt säker. Längtar redan tillbaka till denna skog. Då blommar nog hasselbuskarna.
 

3 kommentarer:

Radka sa...

Nature gives us so much inspiration :-)
Yes, I too feel I need some time in a forest........
xx

Katarina sa...

Du har ögonen med dig:-)) Vackra och lite lustiga (det ulliga) saker du sett! Något sådant har jag inte sett i "min" skog, trots att jag är där så ofta.... kram Katarina

2ne sa...

Flotte bilder fra naturen, den har mye og by på.