Summa sidvisningar

torsdag 16 april 2020

Sol ute,sol inne,sol i hjärta,sol i sinne

Solen skiner här på Öland varje dag, men det blåser ibland riktigt kalla vindar. Då är det skönt att ta en cykletur på lugna vägar eller att vara i trädgården.
Varje dag är jag tacksam att jag har min trädgård. Där är jag många timmar varje dag, tiden går fort och det finns inga tankar på något virus då.
Mitt växthus blåste ju sönder i sista stormen, så nu får jag finna andra sätt att odla i år. Jag kommer att testa olika sorter av busktomater som jag kan ha utomhus. Samt en sorts gurka att ha på friland. Det blir spännande.Sen är det ju "vanliga" grönsaker, så klart:-))
Under tiden funderar jag om jag skall ha något nytt växthus. Lusten är jättestor, men jag tycker det blåser väldigt mycket och ofta och min trädgård är inte vindfri.

Mitt virkade täcke växer med några rutor varje dag.
 Härliga fina Alda, mitt barnbarn, måste ju ha lite nya kläder. Hon växer ju mycket. När hennes faster ,som inte bor så långt från Skene, har ärende dit , så tittar hon in på Skroten och hittar härliga tyger.
 Så mycket man kan sy av 1 meter i st. 86:-)).
Snart kommer en ny sändning med tyger. Spännande och kul att ha att pyssla med.
Var rädda om er och njut av våren!

11 kommentarer:

Immi sa...

Så härligt du skriver och visst är det skönt med trädgård men vinden får gärna vara varm bara..snygga kläder har du sytt och snygg blir även filten.. Kram Immi

Annika sa...

Jag hoppas att det ska bli relativt blåsfritt idag.
Härliga saker du syr och virkar. Kram Annika

Kerstin sa...

Alltid lika härligt att gå in på din blogg och få läsa om vad som händer hos dig.
Och visst är det härligt med trädgård! Men ja blåsten skulle vi kunna vara utan även här nere. :)
Javisst blir det mycket till de små på 1 meter tyg. :)
Och superfint blir det också!
Och din filt blir man bara så glad att titta på!
Kram
Kerstin

Catarina C sa...

Så mycket fina kläder du har sytt till lilla Ada och filten är jättesöt. Tråkigt att ditt växthus har blåst sönder, förstår att du är sugen på ett nytt. Roligt att höra om det du kommer att så och plantera, själv ska jag i eftermiddag åka och köpa lite ny jord och kogödsel för mina små rabatter!
Kram Catarina

Katarina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Katarina sa...

Så tråkigt för dig med växthuset, lycka till med ditt odlande framöver!
Roligt att det finns så mycket fina trikåtyger numera, och att då ha en liten att sy till. Så fin lilla Alda ska bli i sina nysydda kläder, verkligen gulliga! Härlig filt du gör! kram Katarina

RandiT sa...

Så fine klær. Og nydelig heklet teppe!

Saija sa...

Oh, such a beautiful blanket, lovely color!

annicka sa...

Hej
kul att läsa i din blogg igen. Det är länge sen jag läste bloggar men man kan ju komma på att göra det igen, haha.
Din filt är verkligen läcker. Så häftiga färger!-Skroten är ju en riktigt bra butik Så bra att du har någon som åker dit ibland!
Annicka i Kolmården

Birthe Marie sa...

Så nydelig heklet teppe! Deilig å ha det rundt seg når du sitter ute i vinden. Trist at vinden tok ditt veksthus. Håper du får god avling utendørs også. Herlige stoffer og flotte barneklær til ditt barnebarn. Hun er heldig!
Så er det bra å ha noe kjekt å være opptatt med i disse tider. Det var kjekt å se innom bloggen din igjen. :-)

Carin sa...

Så söta barnkläder och vilken ljuvlig pläd!
Kram Carin