Summa sidvisningar

måndag 14 februari 2022

Nordiske fugler

 

Fåglar har alltid fascinerat mig och jag följer dom på nära håll. Tyvärr har inga domherrar landat hos mig här på Öland i år. De gånger jag sett dem har det varit kalla vintrar och de har landat i häcken och ätit sig mätta på bär.

Så när Wenche designat detta mönster kände jag att jag ville sy fåglar.


 Två bordstabletter och ett par grytlappar är det jag sytt hittills.


 Får nog välja andra fåglar att sy och något till mig själv:-))

Blåmesen står nog på tur, den har jag gott om i trädgården.

6 kommentarer:

Catarina C sa...

Jättesöta underlägg och grytlappar med fåglarna!
Kram Catarina

Kerstin sa...

Åhhh så underbart söta både tabletter och grytlapparna är!!
Kram Kerstin

Katarina sa...

Så länge sen jag såg domherrar här också. Så fina dessa tabletter och grytlappar blev! kram Katarina

Annika sa...

Helt underbara. Kram Annika

Kati sa...

They are so cute! The birds have been fascinating me, too. And even the species are the same here in south-western Finland, both lacking and existing :)

Birthe Marie sa...

Åh så søte fugleblokker! Koselig med fuglene på grytekluter og mugrugs.