Summa sidvisningar

torsdag 17 september 2020

Höstkyla i morse

 

Så kom hösten med fart ner till Öland . Från att ha haft 23 grader igår.

Nyligen kom nya stickhäften från Järbo garn och jag satte genast igång att sticka sockorna Krusning, design Wenche Roald. De är stickade i garnet Juniorraggi. Med timglashäl. Är nog inte min favorit, tycker det blev hål på en del ställen. Det läste jag på nätet att det ofta blir och att man då man sy igen med lite garn. 

Nu har jag börjat på vantarna som syns på bild.Mina blir grå med broderier. Spännande att se om jag lyckas med tovningen. Järbo har en Facebooksida för de som stickar vantarna. Där får man läsa om andras erfaren heter. 


Så har jag sytt och stickat lite nytt till Alda. Barnbarnet som snart fyller två år och växer så det knakar.

Tygerna kommer från Skroten och mönster från Ottobre design.

7 kommentarer:

Immi sa...

Visst var det kallare idag, 5 grader varmt i natt och kyliga vindar idag! Så trevliga kläder du sytt och sånt är så skoj och så sticka! Tänk det kan inte jag! Bara lite grann till husbehov, sockar eller vantar har jag aldrig gjort, jättefina saker!
Kram Immi

Catarina C sa...

Även här blev det höstväder, imorse när vi åkte till golfbanan var det bara 8 grader och kall nordlig vind. Sockorna ser härliga ut och vantarna kommer att bli jättefina och söta kläder har du sytt till barnbarnet!
Kram Catarina

Radka sa...

I really like the gloves in the picture; yes, autumn is on the way.
It is nice to hear from you :-)
xx

Kerstin sa...

Ja det blev höst fort efter att några dagar sommar. Varit så skönt med lite värme igen. Jättefina alster du stickar och syr!
Vantarna är underbara.
Kram
Kerstin

Annika sa...

Plösligt blev det höst. Passar bra att sticka fina vantar och sy till barnbarnet. Kram Annika

sall1234 sa...

Ja høsten er kommet til Midt-Norge også, fra lune dager og grønn skog ble alt forvandlet bare på noen dager med storm og regn. Herlige votter og sokker til barnebarnet.

Katarina sa...

Oj vad åren går, är hon redan så stor! Fina kläder du syr till henne. Lycka till med vantarna,kommer bli så fina! kram Katarina