Summa sidvisningar

onsdag 23 september 2020

Kvarn kvilt och brandbrunn

 

Vilka fantastiska sommardagar  så här i slutet av september. Min kvilt är just klar och jag ville ta några bilder nere vid kvarnen på Sjöbacken här i Mörbylånga. Så vackert med sundet i bakgrunden. Solen lyste så stark, bilden blev inte toppenbra, men kvarnen syns desto bättre:-))

Solen lyser starkt även här, men ville visa den tjocka trädstammen som kvarnen delvis vilar på.


 

Ett rejält träd en gång i tiden.


Lite fakta om kvarnen och jag lägger in texten på engelska också, då jag vet att några från utlandet kikar in här.

Här är brandbrunn som beskrivs och hur man ledde vattnet in.

En vacker pump som tillverkats i Berliner Pumpenfabrik. Även en pump skall vara vacker.

Min kvilt är sydd i tyger från Moda, en serie som heter Regency Blues och jag har kompletterat med Melange-tyger.






7 kommentarer:

Catarina C sa...

Vilken fin kvilt du har sytt, väldigt snyggt med rutorna som du lagt på olika sätt och blått är alltid flott! Roligt att gamla gedigna saker finns kvar och att inte allt bara rivs, tack för fina bilder!
Kram Catarina

Katarina sa...

Tjusig kvilt i så vacker miljö! Även här har vi haft så härliga dagar! Inte alls svårt att då ägna sig åt trädgårdsarbete:-)) kram Katarina

Kerstin sa...

Vilken härlig kvilt du har sytt! Blått är aldrig fel. :)
Och härliga bilder du visar. Kul med gamla miljöer.
Kram Kerstin

Annika sa...

Härlig kvilt och Öland innehållker mycket vackert. Kram Annika

Immi sa...

Vilken härlig natur, Öland är så fint. För att inte tala om din tjusiga kvilt, ursnygg och säkert varm o skön i vinter!
Kram Immi

Saija sa...

Beautiful quilt and great place to take pictures!

Jen sa...

Hi! Gudrun ,loved seeing the mill and your quilt on the mill .Interesting information .Oland is a beautiful place was nice scenery . xx